A MÁV adatai szerint tavaly az előző évihez képest 18 százalékkal több, összesen 1,46 millió vásárlás történt a vasúttársaság internetes értékesítési rendszerében, ami a teljes belföldi értékesítés 7 százalékát tette ki.

Közleményében a MÁV kiemelte, hogy az idén nyáron bevezetett e-Balaton, illetve e-Velence jegyből másfél hónap alatt több mint 12 500 fogyott.

Az internetes jegyvásárlás lehetőségét a MÁV-Start még 2008-ban vezette be.

Szabályozási és technikai okokból az online váltott jegyeket eleinte ki kellett nyomtatni a jegykiadó automatából, 2011 novemberétől már az otthon kinyomtatott jegyekkel is lehet utazni. 2012 decemberétől eleinte csak az IC-ken, majd a gyorsvonatokon is lehetővé vált a nyomtatás nélküli, vonatjegy-bemutatás okoseszközön. 

Az utasok igényeit követve ezt a lehetőséget a vasúttársaság 2016 novemberében valamennyi belföldi járatára kiterjesztette e-vonatjegy néven.