A vádirat szerint a nő tavaly augusztus közepén, interneten keresztül foglalta le a szálláshelyet, s még ugyanezen a napon valótlanul arról tájékoztatta a tulajdonost, hogy a foglalót elutalta. A sértett másnap jelezte az elkövetőnek, hogy a pénz nem érkezett meg, mire a vádlott külföldi bankszámláról történt utalásra, s így hosszabb átfutási időre hivatkozott.

A foglalást követő négy nappal a vádlott két gyermekével együtt megérkezett a panzióba, és kérte, várjanak még egy-két napot, hátha elakadt valahol az utalás. Két nap elteltével a sértett számon kérte vendégét, mire a vádlott előbb arra hivatkozott, hogy édesapja, majd néhány nap elteltével azt állította, hogy a férje megy utánuk, és visz pénzt, illetve rendezi a számlát.

A nőnek tavaly szeptember 3-án délelőtt kellett volna elhagyni a szálláshelyet, és telefonon még  reggel is azzal hitegette a tulajdonost, hogy akik mennek érte, hozzák a számla rendezéséhez szükséges pénzt. Mivel ez nem történt meg, a sértett értesítette a rendőrséget. A vádlott a csalással mintegy 230 ezer forintos kárt okozott a panzió tulajdonosának, amely nem térült meg.